با استفاده از فتوشاپ در 20 مرحله آسان یک نماد برنامه ایجاد کنید
به عنوان طراح، ما می دانیم که نماد برنامه چیست: یک نماد گرافیکی کوچک که یک برنامه کاربردی را نشان می دهد. همچنین می دانیم که یک نماد موفق، مصرف کنندگان بیشتری را به سمت خود برنامه جذب می کند.
در این آموزش، من از فتوشاپ برای توضیح نحوه ساخت یک نماد برنامه جالب برای یک برنامه بازی استخری استفاده خواهم کرد. و بهترین بخش: من به شما نشان خواهم داد که چگونه در مدت زمان کوتاهی نتایج چشمگیر ایجاد کنید.
ما نماد خود را با وضوح 1024×1024 پیکسل طراحی خواهیم کرد، اما با خیال راحت نماد خود را با ابعاد 256×256 یا 512×512 پیکسل طراحی کنید.
از آنجایی که قرار است از این روی صفحه استفاده شود، باید حالت رنگ را روی RGB (نه CMYK) و وضوح را روی ۷۲ پیکسل (نه ۳۰۰) قرار دهیم.
ابزار مستطیل گرد (U) را بردارید، یک شکل بکشید و سپس آن را با رنگ پر کنید (#b67032).
با استفاده از فیبرها از منوی فیلتر (Filter > Render > Fibers) یک افکت چوب ایجاد کنید، مطمئن شوید که رنگ پیش زمینه را با #b67032 و رنگ پس زمینه را با #72319b تنظیم کرده اید.
مجدداً با ابزار Rounded Rectangle Tool (U) همان شکل را بکشید اما آن را کوتاهتر از شکل چوب اول کنید (حدود 6 پیکسل از پایین).
اگر ساختن هر دو شکل با عرض یکسان برایتان دشوار است، از دستورالعمل ها استفاده کنید.
شکل را انتخاب کنید (alt + enter)، سپس لایه اول را روی شکل دوم کپی کنید (ctrl+c سپس ctrl+v). بنابراین اکنون دو لایه با بافت چوبی اما در ارتفاعات متفاوت داریم.
از تنظیم Curves (ctrl+m) استفاده کنید تا لایه 1 تیره تر از دیگری باشد.
روی Layer 1 در پالت لایه دوبار کلیک کنید، سپس تنظیمات Layer Style را مانند زیر تنظیم کنید.
من فقط تنظیمات Inner Shadow و Inner Glow را انتخاب کردم.
با سایه زدن رنگ های تیره تر با ابزار “Brush” (b) به لایه 1 عمق اضافه کنید.
با رفتن به لایه 2، Inner Glow را روشن می کنیم. دوباره روی Layer 2 در پالت لایه دوبار کلیک کنید تا به تنظیمات Layer Style برسید.
یک لایه جدید ایجاد کنید و از ابزار Rounded Rectangle و Ellipse Tool برای ایجاد 2 شکل جدید استفاده کنید (به زیر مراجعه کنید).
شکل را انتخاب کنید (alt + enter) سپس لایه 2 (ctrl+c سپس ctrl+v) را در لایه 3 کپی کنید. این مرحله مشابه مرحله 5 و مرحله 6 است.
فراموش نکنید که لایه 3 را با تنظیم تنظیمات Curves (ctrl+m) تیره کنید.
لایه 3 را کپی کنید (ctrl+j)، آن را (alt + delete) با رنگ سبز (005e20#) پر کنید، سپس آن را کمی به سمت پایین حرکت دهید. ما این لایه را لایه سبز شکل می نامیم.
اکنون می خواهیم ناحیه سبز رنگی را که خارج از لایه 3 لمس می شود حذف کنیم. برای این کار با نگه داشتن دکمه ctrl و کلیک بر روی آن لایه در پالت لایه ها، لایه 3 را انتخاب کنید. خواهید دید که یک انتخاب – خطوط نقطه چین در اطراف عناصر – ایجاد شده است.
بر روی لایه سبز شکل در پالت لایهها دوباره کلیک کنید، اما مطمئن شوید که انتخابی که انجام دادهاید از لایه 3 باشد. سپس روی لایه شکل سبز برش بزنید (حذف را فشار دهید).
شکل سبز باید با لایه 3 ردیف شود.
اکنون با استفاده از ابزار Ellipse یک شکل (و لایه) جدید بسازید – آن را با رنگ مشکی پر کنید.
به لایه 3 برگردید و به آن افکت درخشش بیرونی بدهید (به زیر مراجعه کنید).
مشابه مرحله 8، با افزودن رنگ تیره تر با ابزار Brush (b) به شکل سبز عمق اضافه کنید.
سپس “Noise” را به لایه Green Shape اضافه کنید (Filter > Noise > Add Noise).
حدود 5 درصد نویز دادم.
یک دایره سیاه دیگر را روی شکل سوراخ میز بیلیارد قرار دهید، سپس با استفاده از ابزار Brush (b) سوراخ پشت میز بیلیارد را برجسته کنید. فیلتر نویز را اضافه کنید.
- با استفاده از ابزار Elliptical Marquee Tool (m) یک شکل گرد درست کنید و آن را با رنگ سفید پر کنید.
- رنگ تیره تر (#9d956e) را بگیرید و (b) لبه تصویر را با قلم مو بزنید تا یک گرادیان نرم ایجاد کنید.
- از قلم مو با قطر کمتر و رنگ روشن تر برای هایلایت گرادیان دوم استفاده کنید.
- با استفاده از ابزار Pen Tool (p) یک برجسته ایجاد کنید.
- سپس آن شکل (ب) را برس بزنید تا یک لمس براق روی توپ قرار دهید.
آخرین مرحله! یک دایره سیاه زیر توپ ایجاد کنید و به آن افکت Blur بدهید (Filter > Blur > Gaussian Blur).
و در اینجا نتیجه نهایی است!
امیدوارم لذت برده باشید – از اینکه دنبال می کنید متشکرم و با طرح های خود موفق باشید!
بدون دیدگاه